vrijdag 6 mei 2016

Solar energie

Wat een weertje vandaag! Ik hoop dat iedereen van het zonnetje heeft kunnen genieten. 

En vandaag is het zonnetje een prima gespreksonderwerp want in het besparen van energie is de zon onze beste vriend.


We weten allemaal dat kindjes nog vrij lang met nachtlampjes slapen en dat dit vrij duur kan uitkomen. Wel, mijn kindjes hun nachtlampjes kosten mij niets meer. Zij gebruiken namelijk solar tafellampjes. Al 2 jaar lang gebruiken ze de lampjes elke nacht. Zowel in de winter als in de zomer. Deze lampjes laden overdag op op hun vensterbankjes en 's nachts geven zij hun licht af. Je kan ze op en af zetten ook. Energiezuinig? Absoluut!

Onze gsm's laden we op met een Solar Powerbank. Ze worden dus letterlijk opgeladen door de zon. Wat wil je nu nog meer?

Douchen doen we bij warm weer buiten met de Solar Buitendouche. Als je de watertank dan ook nog eens vult met regenwater heb je een volledig gratis douchebeurt.

Ik hoef er niet op te hameren dat we nu ook de zonnebank links laten liggen en ons kleurtje volledig natuurlijk bekomen door het zonnetje.

En als het zonnetje schijnt, ga dan veel wandelen. Dat zorgt ervoor dat je minder voor de tv hangt of dat de kids minder gamen of dat je zelf aan de pc/laptop zit. Zo bespaar je veel in energie. Neem wel drinken mee of je doet het gespaarde bedrag op aan terrasjes.

Lees hier ook hoe je aan solar koken doet.

Morgen is het zaterdag, dan zal er geen blogberichtje zijn. Dus ik hoop jullie zondag allemaal weer te kunnen verblijden met mijn talloze tips. Er zijn er nog zooooooo veel meer.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten