dinsdag 3 mei 2016

Zuinig op het werk


Hoihoi allemaal,


Na een tijdje te zijn weggeweest zijn we nu weer helemaal terug met nieuwe tips en tricks om de financiƫle kant van je leven weer wat aangenamer te maken.

Vandaag wil ik enkele tips met jullie delen die in mijn beroep als poetsvrouw toch een klein verschilletje maken. Ook als je geen poetsvrouw bent zullen er zeker tips zijn die jij ook kan toepassen:


  • Van mijn werkgever kreeg ik een busabonnement, hiermee kan ik 24/7 rondrijden met de bus. Voor mijn werkgever is dat goedkoper dan vervoerskosten betalen en ik kan nu zelfs mijn kinderen van school afhalen zonder dat mij dat wat kost. Praat dus met je werkgever, wie niets vraagt, die krijgt niets.
  • Probeer op het werk naar het toilet te gaan, dat bespaart je telkens een rondje doorspoelen en toiletpapier.
  • Ik krijg meestal drinken op het werk, maar niet altijd. Ik drink niet zo graag water, dus daar waar ik geen drinken krijg, daar neem ik '4 citroenen' mee naartoe. Dat is een drankje dat in de Aldi te vinden is. Het is goedkoop, lest de dorst, is lekker en als bonus is het nog eens laag in calorieĆ«n ook. Citroenen geven een boost aan je metabolisme, wederom dus een mooie extra bonus.
  • Ik neem altijd boterhammetjes mee naar het werk. Vaak met zelfgemaakte krabsla, komkommersalade of eiersalade. Met het restje groenten van het slaatje de avond ervoor maak ik mezelf een heerlijk broodje gezond of een smos. 
  • Als poetsvrouw probeer ik steeds goed door te werken. Tot ik er van zweet. Op die manier heb ik tevens een gratis work-out. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten