zondag 8 mei 2016

Dagje rommelmarkt

Hoihoi iedereen,

Vandaag was het zulk mooi weer dat we besloten om een rommelmarkt-bezoekje te doen.
Hoe we daarop besparen, dat vertel ik je graag.

Het begint bij het tanken. Op de website Brandstofprijzen.be  kan je je gemeente intikken en dan kan je zien welk tankstation de goedkoopste is in je buurt.

We nemen uiteraard zelf drinken mee. Het hoeft niet gezegd dat dat goed is voor je portemonnee. We doen dit drinken in een koeltas waarin we 2 koelelementjes steken voor heel erg lang fris drinken.
Dit geeft nog een bijkomend voordeel. Terwijl anderen heel erg lang rondlopen en vaak dorstig zijn, hebben wij altijd drinken bij de hand en blijven we goed gehydrateerd.
Het drinken kopen we uiteraard ook in grote flessen welke we overgieten in kleine drinkbussen. Een aluminium bidon houdt het drinken langer koel en de schroefdop is gemakkelijker te reinigen.

Ook gaan we wat later, zodat we er nog rondlopen als de verkopers aan het opruimen zijn. Vooral kinderen krijgen dan wel eens het een en ander gratis mee. Mijn jongste kreeg vandaag zo een knuffelkoe en enkele hele toffe t-shirts en polo's. Mijn schoonmoedertje was ook mee en zij kreeg er nog mooie sjaaltjes bij.

Een rommelmarkt is het paradijs voor koopjes. Mijn schoonmoedertje kocht er enkele leuke tuniekjes voor een prikje. Zelf kochten we niets, er was niet echt iets naar onze zin. En zo bespaarden we dan toch het meeste geld.

We leren ook onze kinderen (6 en 14 jaar) om zuinig om te gaan met geld daarom vragen zij niet aldoor om spulletjes te krijgen. Hen heb ik dat geleerd aan de hand van het boekje 'Tel je geld'. 
Echt een waardevol boekje voor kinderen.

Dit was het voor vandaag. Ik hoop dat jullie weer iets bijgeleerd hebben en dat jullie morgen weer een kijkje komen nemen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten