woensdag 31 augustus 2016

Wat eten we vandaag?

Hoi allemaal,

Het is zover, het einde van de maand. Velen onder ons moeten nu krabbelen om rond te komen. En ja hoor, ook wij moeten improviseren.

Vandaag heb ik mijn vriezer leeggehaald. Daar vond ik koolrabi, broccoli en tomatenblokjes. Maar geen van alles was voldoende om met 4 van te eten.

Daarom heb ik er een lekker soepje van gemaakt; Ik heb er wat uien en look bijgedaan en wat gespeeld met kruiden. Daarna heb ik de soep gemixt en nog wat vermiccelli erin gestrooid. Het was een beetje afwachten wat het resultaat zou zijn, maar wederom blijken we een erg lekker soepje te gaan eten.

Ik kwam in mijn vriezer ook nog een restje spaghettisaus en nog wat overschot van boontjes en gehaktballetjes in tomatensaus tegen. Dat wordt morgen omgetoverd tot een speciale - maar zeker wel lekkere - spaghetti.

Mijn tip van de dag? Ook al zijn het maar beetjes, vries het in en gebruik een beetje creativiteit op het einde van de maand. Het mag gezegd worden dat wij op het einde van de maand vaak toch verrassend lekker eten.

Ben je niet echt een kookheld? Dan kan je in onderstaand boek zien welke soep je met je restjes kan maken.



Eet smakelijk allemaal xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten